Piagam Pelangan


Kami ,SK.Pangas Keningau,dengan penuh tekad dan iltizam,berikrar dan berjanji akan menumpukan
seluruh usaha dan tenaga kami untuk:

PELAJAR:
•    Memastikan proses pengajaran dan pembelajaran berjalan pads mass yang ditetapkan dalam jadual waktu
•    Memastikan kebajikan pelajar diambil tindakan serta merta.
•    Memeriksa buku murid selewat-lewatnya dua hari selepas dikumpulkan
•    Memastikan murid berpeluang mempelajari asas ICT
•    Memastika murid diberi peluang untuk melibatkan diri secara aktif dalam aktiviti Kurikulum dan Ko-Kurikulum
•    Memastikan semua murid mematuhi peraturan sekolah.
•    Memastikan keselamatan dan kesihatan pelajar semasa di sekolah sentiasa dipantau .
•    Memastikan kebersihan penyediaan RMT diamalkan.

STAF:
•    Memastikan urusan gaji guru-guru dapat dikemaskini tepat pads masanya
•    Memaklumkan kepada guru-guru segala edaran daripada pihak tertentu yang berkaitan dengan perjawatan dan latihan dibuat selewat-lewatnya 3 hari daripada tarikh Surat diterima.
•    Mengadakah sesi perkembangan staf sekurang-kurangnya 3 kali setahun.
•    Semua tuntutan perjalanan diproses dalam mass seminggu selepas borang dihantar.
•    Memastikan semua warga sekolah dapat melaksanakan tugasan dalam keadaan selesa dan bekerjasama.
•    Memastikan persekitaran pejabat sekolah dalam keadaan bersih,ceria dan selesa.
•    Memastikan kebajikan staf dijaga.

IBU BAPA:
Memastikan ibu bapa mendapat maklumat terkini tentang pencapaian akademik dan ko- kurikulm anak-
anak mereka.
•    Segala aduan dan rayuan secara bertulis diproses dalam mass 1 minggu.
•    Borang permohonan pertukaran sekolah diproses dalam mass 30 minit sebelum dihantar kepada pihak yang berkenaan.
•    Borang pengecualian bayaran hospital dapat diproses dalam mass 10 minit
•    Surat siaran pendaftaran murid setiap tahun dapat diedarkan 2 minggu sebelum tarikh akhir
•    Memastikan surat makluman kepada ibu bapa tentang masalah disiplin anak-anak mereka di sekolah dapat diserahkan.

KOMUNITI
Memberikan kerjasama erat kepada semua aktiviti kemasyarakatan.

STAKEHOLDER
Memberi maklum balas kepada semua surat arahan dari jabatan berkaitan selewat-lewatnya tiga hari
selepas surat diterima.



Komen Pengguna



Penafian

Sekolah Kebangsaan Pangas Keningau tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan yang dialami kerana menggunakan maklumat di dalam laman ini.